Příklady z praxe

Paní učitelky a děti ze ZŠ TYMÁKOV se aktivně vrhly do programu LES VE ŠKOLE s velkým odhodláním. Od sousedního obecního úřadu se paní ředitelce Timkové podařilo získat do užívání kousek pozemku poblíž školy. Jsou tam vrby, křoviny, ale i lípa, doubek a pár jasanů. Rádi by část pozemku osázeli dalšími listnatými stromy a v každém ročním období...

Lesy mají v nejen naší krajině mnoho významných funkcí, včetně čištění vody a vzduchu, ochrany půdy proti erozi a silnému větru a ochrany biologické diverzity.

S velkým nadšením sledujeme, že přibývají kromě základních škol také mateřské školy, které si uvědomují, jak zásadní je pobyt a pohyb dětí venku pro jejich zdravý vývoj. No jo, ale komu by se chtělo ven v zimě, když mrzne, chumelí nebo je takové to "lezavo", na které raději hledíme z okna schoulení u sálajícího radiátoru.

Bylo nebylo před 4 lety... Ač to zní trochu pohádkově, pohádka to není, ale dobrý konec to přeci jen má. Na stopu Lesa ve škole a Učíme se venku mě přivedla moje mentorka Dita Nastoupilová. Dita u nás na škole dělala mentorku pro víc kolegyň.

V TEREZE se snažíme rozjet všechny aktivity a vymýšlet a plánovat další. Ve školách je to vlastně stejné. Jak na začátku školního roku rozjíždějí program LES VE ŠKOLE na ZŠ v Nebušicích? Kde hledá paní učitelka Jarka Hrdličková inspiraci? Jaká je její zkušenost s motivací kolegů? Přečtěte si rozhovor Jana Froňka, koordinátora programu LES VE ŠKOLE,...

Program Les ve škole nebyl sice primárně určen mateřským školám. Naše lekce z výukových plánů pro 1. stupeň ZŠ přesto rády využívají i v mateřinkách, jak dokládá i příklad z pražské MŠ Ve Stínu.

Paní učitelka Pavla Tichá z pražské komunitní školy Dobromysl se učení venku o přírodě a na dálku rozhodně nebojí.