Pod nebem Země (5. ročník)

Pro koho: 1. stupeň ZŠ
Doporučený ročník: 5. třída (s metodikou lze pracovat i v jiných ročnících)

Jaké jsou podoby lesa a jeho obyvatel v různých klimatických podmínkách? Planeta Země je v neustálé proměně a život je úplně ve všem a všude. 

Chceme žákům ukázat rozmanitost na několika příkladech. Chceme podnítit zvědavost a chuť pátrat dál.

Žák...

  • vlastními slovy popíše, proč jsou na Zemi různá podnebí;
  • uvede příklady adaptací rostlin a živočichů na abiotické podmínky prostředí (zejména vodu a teplotu);
  • po určenou dobu průběžně sleduje stanoviště dle vlastního výběru a jednoduše zaznamenává jeho abiotické podmínky;
  • vyhledá v terénu mírného pásu stanoviště, která se svými abiotickými podmínkami podobají některým z jiných podnebí;
  • podle zadaných abiotických podmínek vytvoří a popíše rostlinný nebo živočišný druh, který je na ně adaptovaný.

Stáhněte si názory páťáků ze ZŠ Jílové u Prahy, kteří nám pomáhali testovat tuto publikaci: 

"V zimě jsme využili množství sněhu a tvořili Zeměkouli ze sněhu, dokonce jsme vyzkoušeli i otáčení kolem Slunce."

Simona Houdková, ZŠ Lesonice

"Moc nás bavila tvorba globusu s podnebnými pásy. Využili jsme papírový lustr z IKEA a následně kašírovali barevnými papíry podnebné pásy. Skvělé byly také pokusy s baterkou a svíčkami."

Nikola Turková, ZŠ JIH, Mariánské Lázně


Stáhněte si ukázku publikace Pod nebem Země: 


Jak se pracuje s výukovým plánem Pod nebem Země: 


Chcete dostávat čerstvou dávku novinek z Lesa ve škole?

Odebírejte newsletter s novinkami, a získejte Ochutnávku z Lesa ve škole ZDARMA

Podpořte nás:

Vaše finanční podpora nám pomáhá učit i vaše děti, aby přírodě rozuměly a chránily ji.

Chci vás podpořit

Napište nebo zavolejte, poradíme vám.

e-mail: lesveskole@terezanet.cz 

telefon: 737 516 245

Sledujte