V České Třebové otestovali metodiku pro sedmáky
Během tohoto školního roku vzniká v rámci programu LES VE ŠKOLE zbrusu nová metodika pro 7. ročník. A tentokrát to bude, do slova a do písmene, pořádná divočina!
Autorka: Petra Vaňková Pro koho: 2. stupeň ZŠ. víceleté gymnázium
Dobře víme, jak nesnadný je pro pedagoga úkol zaujmout děti v tomto věku. Proto jsme se při tvorbě nové metodiky zaměřili na to, co je "jejich" - osobitý projev, využití sociálních sítí, záliba v místech stranou od ruchu běžného dne a navrch pořádná porce dobrodružství. Jak nám potvrdily první reakce studentů víceletého gymnázia v České Třebové, ve kterém probíhá její pilotování, máte se opravdu na co těšit.
Gymnázium v České Třebové je první školou z deseti vybraných, která nám v tomto školním roce pomáhá otestovat a vylepšovat novou metodiku zatím pracovně nazvanou MAPOVÁNÍ DIVOČINY (pozn. vyšla pod názvem Škola mezi zelenými ostrovy).
Výsledkem podzimní práce sedmáků, tady sekundánů, byla hledačka pro páťáky (primány). Za podzimního sychravého odpoledne se společně sešli na pozemku školy a rozdělili se do skupin. Každá skupina sekundánů vytvořila vlastní hledačku skupině primánů. Cílem hledačky bylo zmapování divočiny v okolí školy a hledání zajímavých zelených míst. Studenti tak společně odkrývali, jak kolem nás pod vlivem člověka vzniká tzv. nová divočina.
Díky metodické podpoře budou mít i učitelé vyšších ročníků příležitost učit učivo v praxi a venku. Program nabízí studentům možnost nejen se aktivněji zapojit do výuky, ale i "dotknout" se učiva a skutečně objevovat místa, kde žijí. Hledačka nebo questing, které jsou součástí společné práce, motivují studenty chodit ven a objevovat zelená a nepoznaná místa kolem školy.
" Na tomhle projektu mě baví hlavně to, že je zábavný. Při výpravách jsme se víc stmelili a rozvinuli jsme si znalosti, které jsme měli. Myslím si, že se toho víc naučím, když je učivo podané zábavně."
"Líbí se mi, že nesedíme jen v lavicích a neposloucháme výklad učitele, ale můžeme vyjít i ven," pochvalují si studentky českotřebovského gymnázia.
Primány na hledačce nejvíc bavily hádankové básničky, které si pro ně sekundáni připravili. Ne vždy bylo snadné najít správnou odpověď. S jejich vedením byli ale vesměs spokojení a rádi si zase nějakou společnou výuku zopakují.